22 Kasım 2014 Cumartesi

Uçtum, Dişlerim Döküldü

Önceleri çok uçardım rüyamda, şimdi hiç uçtuğumu görmüyorum.Daha çok korkunç kabuslar görüyorum.Kim getiriyor bu tür şeyleri aklımıza hiç bilmiyorum.Ama şöyle bir kanıdayım; uçma fikrini aklıma ilk(!) sokan, uçan sihirbaz David Copperfield oldu, ondan önce Galata'dan atlayan Deli Evliya Çelebi, ondan önce de galiba kuşlar.Bir de hiç kuşkusuz ki herkesin gördüğü diş dökülmesi olayı; ne kadar korkutucu!Rüyanızda hem uçup hem de dişlerinizin döküldüğü oldu mu hiç?Ben hiç yaşamadım böyle bir şey, sanırım ikisi de bilinç altımızda farklı konuları simgeliyor.Geleneği yine bozmayacağım.

Uçmak, yerde olmaya hiç benzemiyor.Uçabilseydik hiç bir engele takılmadan yol alabilirdik.Ama yerdeyken hem yoruluyoruz hem de önümüze bir çok engel çıkıyor; kayalar, çakıllar, dağlar tepeler, uçurumlar...Bu engelleri aşmamız için insan zorlanıyor çoğu zaman canı yanıyor.Bunları zaten biliyorsun.

Diş dökülmesi peki?İnsan doğarken de yaşlanıp ölürken de henüz sahip olmadığı ve kaybettiği bir şeyi var diş.Vücudumuzda dilimizin değmesiyle her zaman varlığını hissettiğimiz ve duygusal olarak aramızda bir bağ da var; hiç bir silahımız yoksa dişlerimiz var yanımızda, korunmak ve istediğimizi elde etmek için; diş geçirir, diş sıkar, dişlerimizi gösteririz deyimleri gibi, hayvansal bir savunma mekanizması...Düşünsene annemizi emdiğimizde, annemizin bitmek üzere olan sütüne karşılık dişlerimiz oluşmaya başlamıştır o dönem, emersin gelmez, bir de ısırıyım bakiim niye akmıyo bu süt dersin, tee bebekken daha başlar yani buna bağımlılık.Bir de çıkarken bi kaşınır ki, eziyet.Sonra ennemizin memesini ısırdık diye cezalandırır bizi vücut; belli bi yaştan sonra yerine daha sağlam dişler çıkar.Çıkar çıkmasına da dökülürken çok acı veriyor, işte o zaman başlıyor diş düşürme korkusu.Bir de yaşlıların takma dişleriyle karşılaştığımız travma var; yaşlılık!Bunları da biliyorsun.

Eee hepsini biliyorsun, bilmediğin bunun rüyalarında görüp hayatına nasıl bağlıyorsun?Rüyanda sürekli uçtuğunu görüyorsan henüz sevişmemişsin demektir.Sevişince saflığını kaybediyorsun, bir başkasına bağlılık duyuyorsun, kendi ağırlığın sana yok denecek kadar hafif gelirken, bir başkasının yükünü taşımak sana ağır geldiği için, havadan daha sağlam bir yere vücudunu dayaman ve destek alman gerekiyor.Sevişmiş ve hala rüyanda uçtuğunu görüyorsan, seviştiğin insana karşı sorumluluk duyma gibi bir gereksinim hissetmiyorsun, özgürsün, rahatsın, kafanda hiç bir sorun yok, her engelin üzerinden bir kanat hareketiyle atlayabiliyorsun demek oluyor bu.Senin hayatına hangisi uyuyor sen karar ver.

Diş dökmesi, sevdiğin değer verdiğin insanları kaybetme korkusunu simgeliyor.Dişinin döküldüğünü gördüğün zamana dikkat et,  ya bir insana yaptığın bir hata olduğunu ve bu hatadan dolayı artık senin yanında olmayacağını  ya da o insanın senden uzaklara gittiğini düşündüğün zamanlar bunlar.Ya da öyle bir durum yaşadın ki savunamadın kendini, zayıf düştün, dişlerin hiç bir işe yaramadı, hayalin de dişlerinle birlikte kırıldı.





9 yorum:

  1. hızlı okudum ama gelcam yine :)

    YanıtlaSil
  2. ya baksanaaaa, bir montessori öykümde büşra bayram adlı arkadaş var. en eski arkadaşlarımdan o. gitsene blogunda son yazısında, rüyasında azraili görmüş. hadi bakalım buna nedicen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duu bi bakiim, gelene kadar uyanık kalsın söylee :)

      Sil
  3. ya baksana, ayarlar yorumlara gidip "kelime doğrulama" yı kaldırsanaa :) büssürü harf rakam yazıyom yaaa yorum yapıp da gönderirken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay tabi bu paralel olunca öteki bloğun tam tersi oluyor, yine böyle solucan deliğinden girip düzeltmiştin onda da beni ;)

      Sil
  4. Bence uçmak kaçmak istediğimizi anlatıyor. O kadar hızlı uzaklaşmak istediğin sıkıntıların var ki koşmak değil uçarak kaçmak istiyorsun. Dişlerinin dökülmesi de sıkıntıları atmak. İnsanın ne zaman d işsiz di . Bebekler sıkıntılarını en az olduğu zaman. Bence sikintilarindan uzaklaşa çalışın sana sıkıntı veren şeylerden ve daha sonra sancılı da olsa sıkıntılarını atacaksınız ve bebekler kadar huzurlu olacaksın. İyi bir rüya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hıımm, bak bu da bi bakış açısı yorumlarıma bu alternatifi de ekleyeceğim :) ama ben çocukken daha çok uçtuğumu görürdüm, demek şimdi çok da sıkıntılı değilim (!) (gel bi de bana sor...) sana bu konuyu kendi açımdan açıklamanın bir yolu var; öncelikle Aramızda Kalsın bölümüne rüyanı detaylı bir şekilde, ne gördüğünü ne hissettiğini, yazıyorsun ben isim vermeden bu sayfada açıklamasını paylaşıyorum ;) ok?

      Sil
  5. ben halen hep uçuyorum rüyalarımda bir de dişlerim doluşuyor ağzımın içine ve ben püskürtüyorum ağzımdan dışarı :)

    YanıtlaSil