8 Ağustos 2017 Salı

Üç Kapı

Rüyalar alemine daldıgında çıkman mümkün değil. Hele enteresan bir rüya gördüysen ve bu rüya seni gece uykundan uyandırdıysa,  hayra yorup iyi niyetler geçirmeli içinden.

Dün rüyamda,  büyüdüğüm evin girişinde birbirine açılan üç kapı gördüm. Gece oldu ve kapılardan birini kitledim,  en dıştakini. Sanki ikinci kapıyla arasında bir pencere varmış gibi iç kapıyı aralık bıraktım. Bu iki kapının yenında dışarıya açılan bir kapı daha vardı. O kapıyı henüz kitlememiştim.Müstakil evimizin yanında yazlık mutfak olarak kullandığımız tek göz bir yapı daha vardı. Evin son kapısını da kitlemeye gidiyordum ki,  yazlık mutfağın kapısını kitlemeyi unuttuğum aklıma geldi. Gece olduğu için ev ile o yapının arasında kalan sonsuz karanlıktan korkuyordum. Bu yüzden tereddüt ettim gitmeye. O sırada kardeşim atladı hemen ve 'ben kapatırım'  diyerek elimden aldı anahtarı ve çıktı. Bir süre gelmedi. Oysa o kadar uzun bir mesafe değildi. Annemin sesini duydum; kardeşimin nerde olduğunu sordu. O da uykusundan uyanmıştı. Öyle bir korkuyla uyandım ki. Yanımda uyuyan kocamın da aynı tonla,  ama ne dediğini anlayamadığım sayıklamasını duydum.

Uyandığımda saat 4 tü,  ne birilerini arayıp iyi olup olmadıklarını sorabilirdim ne de onları bu sebepten tedirgin edebilirdim. İyi niyet dileyerek tekrar uyumaya çalıştım. Ne kadar huzursuz uyuduysam sabah bir türlü uyanmak istemedim. Belki kötü bir haber almak istememiştim.

Sonra rüyamın bu bölümüne gelene kadar ki yeri hatırladım. Bahçede tüplü bir ocak vardı. Bu ocak kendi kendine yanıp sönüyordu. Gece olduğundan daha çok belirgindi. Babamı çağırdım onun için de,  babam da ocagı söndürmeye gitti. O söndürdükçe ocak tekrar yanmaya başlıyordu. Ama ateş kaynağı olmayan ocak kendi kendine niye yansındı.

Rüyada kapı görmek genel itibariyle hayra yorumlanmıyor. Hane kapılarının kadını temsil etmesi,  o kapıların ayrı ayrı açık mı kapalı mı olması,  kilitlenmesi v.s. ayrı ayrı anlamları var. Ben kendimce bir yorum yapıyorum. Çünkü rüyalar bilinç altının bir yansıması olarak çıkıyor karşımıza. Genel itibari ile bir yorum kötü bile olsa sizde farklılık gösterebilir. Çünkü sizin bir nesneye ve ya imgeye yüklediğiniz anlam bilinç altınızda farklı olabilir.

Gel gelelim yaptıgım yoruma:

Çoğu insanın olduğu gibi babam da benim kahramanımdı. Çünkü babalar hep güçlüdür,  onlar ev içinde bütün aksaklıkları düzeltir. Benim babam da zamanında tamirci olduğundan bu rüyamda bir bozukluğu düzelterek ortaya çıkıyor. Babamın üzerimdeki o güçlü etkisini özlemişim demek ki. Annem de korumacıdır,  kardeşim konusunda daha çok evham yapar, yapmakta da hakkı var; kardeşimin biraz fevri hareketleri vardır, ben de merak ederim ve bu aşırı korumacı tavrım nedeniyle çok da kavga etmişliğimiz vardır. Benim ilk kapıyı kapatıp ikinci kapıyı aralık bırakmam; ailemi koruma konusunda bir mevzuyu halletmiş oldgumu ve başka bir mevzuya niyetlenip onu henüz halledememiş olduğumu gösteriyor olabilir.

Bu arada ben evlendim,  belki kardeşim bu konuda yakın zamanda bir adım atar ne dersiniz? İnanın içimden ilk geçen yorum oydu.

Hayırlı kapılar açılması dileğiyle...

5 yorum: