20 Mart 2017 Pazartesi

Olumlama Üzerine

Uzun zamandır bu bloğumu es geçmiştim.Şimdi biraz hayatıma es verip bu içerikle küçük bir merhaba demek istiyorum yeniden.

Öncelikle bilinçaltımın bana bu sıralar ağır oyunlar oynayarak karşılık verdiğini söylemeliyim. Rüyalarım,  şu anki ruh halim ve davranışlarım beni geçmişe dönüp üzerinde düşünmem gereken konuların olduğu konusunda beni dürtüyor. Farkına varıyorum ki; zaman çok çabuk ve biriktirdiklerimle daha da ağırlaşarak ilerliyor.

Peki birikmiş bu ağırlıgı hafifletmenin yolu neydi?

Sorunlarımın üzerine sünger çekerek bu üşengeç ve tembel tavırlarımla nereye kadar gidebilirdim?

İyi ki yazıyorum dedim kendime,  keşke daha çok paylaşsaymışım. O zaman daha net görebilirdim çoğu sorunumun kaynağını.

İtiraf etmeliyim,  iki yıl öncesinde yazmış olduğum bu yazımda bahsettiğim planların hiç birini yapmadım. Bu yüzden hala olduğum yerdeyim. Dönemsel iç sıkıntılarım hala devam etmekte ve karşıma çıkan fırsatları bu yüzden kaybedebilirim de.

Budizm de hiç bir şeyin tesadüfen olmadığı inanışının sonucu olarak Gandi'nin söylemiş olduğu düşünceleri kadere bağlayan paradoksu ( bence paradoks) bir çok kaynakta farklı şekillerde karşınıza çıkmıştir elbette ki ve hatta başka biri tarafından söylenmiş olduğuna dair bilgilere de rastlayabilirsin.

Yazının hintçesini bulsam onu paylaşıcam ama bulamadım. Arama motoruna "düşuncelerine dikkat et sözlerin olur..." diye yazarsan detaylı bilgiye ulaşabilirsin.

Bu kadar laf kalabalığı yapacağına sözün özüne gelsen dediğini hissediyorum. Ama ben de yazdıklarıma dikkat etmeliyim, çünkü her an kaderim olabilir.

Dün kendi kendimi tedavi etme yöntemlerini ararken 'olumlama' yöntemi diye bir şey buldum. Bu bilinç altını olumsuz yargılardan temizleyerek ve yerine olumlu kelimeler kullanarak düşünce yapınızı ve aynı zamanda davranışlarınızı da değiştirebilen bir yöntem.

Bu, şu anda kişisel gelişim uzmanlarınca (!) kullanılan ve bence insanların hayatlarından beklentilerini sömüren yöntemlerden biri. Çünkü sonunda aksini idda etseler de bilinç altına zenginlik vaadi olarak işledikleri için kaynakları çok da güvenilir bulmuyorum.

Eğer böyle bir yol izlemeye karar verdiysen benim gibi, sana tavsiyem; asla şekle bağlı kalma!

Üzerine düşünmemiz gereken bir konu da bununla ilgili şu oluyor:

Olumlama yaparak bilinç altinda aslında diyorsun ki; 'ben biliyorum ki, olumlu düşündüğümde güzel (kime göre, neye göre) olayları çekicem, olumsuz düşündüğümde kötü şeyler başıma gelicek.' Oldu ya kazara olumsuz bir şey düşündün, insan oğlu bu hiç güven olmaz, bu yoğun enerji kuvvetiyle ( çekim yasası dedikleri) olmaz diye bir durum olmayacak. Yani sen ne kadar olumlama yaparsan yap hayatın zıtlıklarla var olduğu gerçeğini bilinç altından nasıl sileceksin?

Düşünüyorum da, hayatta hiç bir şeyin tesadüf olmadığı düşüncesinde olan Gandi, suikasta kurban gittiğinde bunu bir tesadüf mü yoksa düşünceleriyle yönettiği kaderinin bir sonucu olarak mı yaşadı? Gandi, acaba bilinç altında böyle bir korku mu yaşıyordu da bunu kendine çekti?

Kim bilir...

2 yorum:

  1. heey baksana, daha mutlu yaşam adlı arkadaşımız, bu olumlamayı yazdı geçen, kendisi psikolojik danışman. okursun hatta ona de yazar bu konuda yinee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep, ona da yaz gelsin buraya :p gelmesi gerek :)

      Sil